Tolong Klik Kalau Sayang Saya :)

Monday, June 16, 2014

Medan? Bila masa aku ke Medan

Kikikiki.. Gelak dulu boleh? Kikikiki
Nak share video jer sebenarnya
Ni video pembikinan rojak buah di Medan. Rasanya? Sedap, delicious gitu
-------------------------------------------

Bahan-bahannya
Pisang abu muda tidak dibuang kulitnya dan dihiris nipis2
Air asam jawa
Belacan
Kacang tanah yang sudah digoreng
Cili api
Gula Merah 

Bahan-bahan diatas ni untuk proses jadi kuah rojak tau..

Cara membuatnya
Mula-mula lecek pisang tu sampai hancur kemudian tambah bahan-bahan lain.

dan bila dah siap bolehlah letak buah-buahan dan letak kacang tanah yang sudah dikisar

Eh rancangan memasak pula.. :P
Ekceli reason nak share cara-cara buat rojak buah ni bukan sebab apa..tapi lain dari yang lain beb. Tak guna kicap, sos cili, petis dan lain-lain. Hah pakai pisang abu muda saja. Pisang abu tu yang rasa dia kelat-kelat sikit dan ada biji-biji itam tu. Aku penah makan..taktaula korang.. 

Hah.. Itu jer iols nak share sebenarnya..

Click link dibawah yer.. 

Rojak buat Di Medan 

Tempat kejadian - Gerai tepi jalan Kolam Raya, Medan
Pemilik suara - Topek Agogo dan Aunty Betty
Pelakon - Pekedai


4 comments:

  1. Ahahaha nk gelak jugak sbb tajuk tak de kaitan dgn entri rupa nya cerita rojak buah medan guna piang pulak tu, edap ke mek, apa rasanya masam2 manis ke :-)

    ReplyDelete
  2. ececehhhh, tak nak mengaku la pulak?? bukan haritu ke Medan ke? ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh btl la.. Manade manade.. Hiks..
      Cer tgk pemilik suara bkn kiter pun.. Hiksss

      Delete