Skip to main content

Ada Je Nih Part 3

Rantaian Manusia Terpanjang Menuju Puncak
Gunung Angsi
Aku sempat mendaftar program ni yang kemudiannya ditutup hanya untuk peserta dari Negeri Sembilan saja. Puh nasib baik lepas. Aku, Rai, Kalara dan Bang Tholib sempat mendaftar tapi yang dapat join hanyalah kami berdua. Aku dan Kalara.

Aku taknak ulas pasal kekicapan program ini. Dah ramai kot share. Yang aku nak ulas ialah rata-rata peserta sanggup meluangkan masa untuk program ini. 8000 orang weh join. Macam-macam perangai, macam-macam semangat dan macam-macam sikap. Ada dari Sabah Sarawak tau menyertai program ini hanya untuk menempatkan nama dalam World Guiness Book Of Record uols. Hahaha... Iols hanya melukut ditepi gantang jer. Join saja-saja je.

Aku dislotkan dalam group 21 iaitu antara group di hampir-hampir puncak. Niat nak berpegangan tangan di tangga Angsi  ya TANGGA ANGSI saja hancus. Cis.. terpaksalah iols mendaki gunung Angsi bersama ribuan orang tu. Hahaha...

Walaupun program dirangka last minit dan banyak lopong, tapi biasalah orang Malaysia sangat mementingkan makanan. Kami dijamu pelbagai jenis air, KFC snack plate, roti-rotian dan buah-buahan

Meh tonton gambar lah

hepi sebelum memulakan acara





















merenung nasib..kikiki
 








Checkpoint kami 179

Hi Kalara
 Namun sampai ke hari ini, ka mi belum mendapat sijil penyertaan. Marilah kita berhuhuhu bersama-sama.


Lata Medang Kuala Kubu Bharu
Ok ni aku pergi masa bulan tiga atau empat. Haha dah tak berapa ingat. Semua bermula dengan ajakan Rai dan masa nilah aku mula mengenali Kalara @ Abam Lara. Ekceli ni individu sama je cuma kenkadang ikut mood aku panggil Kalara, Abam Lara atau Lara.

Trip ni under Hikers Trekkers. Semua budak-budak muda yang sememangnya bernapas kuda. Hahaha. Aku memang tak mampu lah nak ikut dorang. Tapi trip Lata Medang ni memang awesame. Sebab air terjun dia best dan lepas kami masuk, Lata Medang dah tak dibenarkan masuk tanpa permit. Sebab ramai menyalahgunakan kebenaran yang diberi. Erk.. Aku malas nak ulas.

. Yang best masa ni kami jumpa Tasha Shila masa perjalanan pulang ke jalan yang benar.


Tempoh hari semasa perjalanan pulang, kami terserempak dengan ular kapak. Kaku sebentar kami disitu. Siap googgle cara nak menghalau ular. Meh aku kongsi ayat yang boleh dibaca ketika berjumpa binatang buas



Till Then





Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jom belajar matawang Thailand (Baht) dan airport Don Mueang, Bangkok

Oleh kerana aku dah terjatuh chenta dengan Thailand/ Siam ala negara yang digelar Land of Smile tu. Meh sini aku nak cerita serba sikit pasal matawang Thailand dan airport Don Mueang, Bangkok.Aku nak cerita pasal airport Don Mueang je tau dan bolehlah tolong korang sikit-sikit apa yang aku tahu. Kira kalau korang nak terjah di Bangkok bolehlah sangat tapi sile baca sampai habis yer.. Tapi airport Suvarnabhumi korang jangan tanya yer sebab aku belum lagi merasa mungkin satu hari nanti bolehlah aku share pengalaman disana. Alasan merepeatlah tu. Hiks Bahasa. Ha ini masalah utama disini sebab kebanyakan mereka tidak berapa pandai berbahasa Inggeris. So korang boleh bantai cakap Melayu saja dan dorang akan balas dalam bahasa Thai. Tapi tak mengapa sebab mereka ni sangat membantu jadi kalau maksudnya jauh mereka akan tunjuk perbuatan penat, kalau lapar tunjuk perbuatan sapu perut. Hah macam tulah. Hiks.. Kalau nak senang, bawak gambar rujukan dalam kamera korang. Insya Allah sangat memba

Keajaiban Kecil

Maaf dah lama tak update blog. Blog semakin lama semakin dilupai. Semacam dah tak relevan sejak adanya Instagram. Banyak post aku tertangguh. Maafkan aku. Disini aku ingin share salah satu keajaiban kecil yang berlaku pada diriku. Tahun 2017, hampir dua tiga bulan aku menjalani hidup suram. Ya suram akibat satu fitnah. Apa fitnahnya? Biarlah jadi rahsia aku dan rakan yang mengetahuinya. Bangun pagi je aku menangis mengenangkan wujud sehari lagi hari yang perlu aku lalui dengan fitnah itu. Orang sekeliling mengeji, aku pura-pura buat bodoh tapi sakitnya Allah yang tahu. Orang sekeliling melarikan diri, aku tetap dengan diri aku sehingga hatiku menjadi kering. Meratapi fitnah yang tidak pernah kubuat. Aku dikambing hitamkan atas kesalahan yang tak pernah aku buat. Aku hanya mampu berdoa, aku mengisi masa lapangku dengan bacaan Al-Quran yang sering aku tinggalkan dan aku mengisi malamku dengan solat sunat hajat, taubat dan isthikarah agar dipermudahkan semua. Aku hiasi bibirku denga

Passport Hilang

Passport hilang Next travel hari jumaat (18/12/2015) tp baru semalam (15/12/2015) aku mencari passport. tapi malangnya passport tak dijumpai... arghhh sudah cari info dlm internet nampaknya tak berapa membantu kecuali bab buat polis report. Disebabkan aku perlu fly pd 18/12, aku kena bt passport secepat mungkin. Sesudah bosan mencari tempat harta karun kusimpan passport aku try pula godek-godek laman web imigresen Malaysia. Namun jawapan mendukacitakan katanya 5 hari bekerja. Arghhh parah!! Hari ni (15/12/2015) aku keluar seawal 7.00 pagi dan aku bermula dengan report police dulu. Kemudian aku buat keputusan nak ke tempat kerja sebentar dan akan ke imigresen Wangsa Maju. On the way ke tempat kerja aku try juga call hotline imigresen. Malangnya jawapan diberikan mendukacitakan. kaunter melayan kehilangan passport hanya di Putrajaya dan Jalan Duta. Dalam kes aku ni, aku ke Imigeresen Jalan Duta. Disebabkan aku terlupa 'short term memory lost' jalan ke imigresen Jalan