Tolong Klik Kalau Sayang Saya :)

Monday, July 11, 2016

Rayani Oh Rayani part 2

Sedikit update dari FB Rayani Air

Pelanggan yang budiman,
Kami pohon kemaafan kerana masih tidak mampu untuk membuat pembayaran balik (refund) ke atas tiket penerbangan walaupun telah mencuba sedaya upaya. Penarikan balik lesen-lesen ASL dan ASP kami dibuat ketika kami sedang memuktamadkan pelaburan ke dalam syarikat penerbangan ini. Dengan penarikan balik lesen-lesen ini, tiada pelabur yang mahu bekerjasama dengan kami.
Dengan penarikan balik lesen-lesen tersebut, pihak pelabur yang telah memberikan komitmen memasukkan dana pada 30 Jun 2016 bagi menyelesaikan refund telah menarik diri di luar jangkaan kami.
Walau bagaimanapun, kami sedang berusaha keras untuk pihak DCA dan MAVCOM memberikan peluang kedua untuk kami beroperasi. Dengan peluang kedua ini, pelabur akan mengambilalih pemilikan syarikat dengan tim pengurusan baharu yang lebih baik.
Kami tidak boleh menjanjikan tarikh ianya dapat dilaksanakan, namun yang pasti keutamaan kami adalah obligasi kami terhadap pelanggan.
Adalah diharapkan agar tuan-tuan dan puan-puan bersabar dan tidak datang ke pejabat sebab Pejabat kami tutup dalam masa terdekat ini. Kami akan membuat pengumuman rasmi sebaik mendapat berita positif.

Seriusly aku tak sempat ke office mereka untuk ambil cek. Cadangnya lepas raya nak ke opis terbuka mereka untuk makan-makan ambil cek. Tapi hampa bila ada statement sebegini. 

So apa tindakan korang yang terkono macam aku nih? Report police? Tribunal pengguna? Saman? Bakor opis? Redha je lah?


- Aku stillllll pelik macam mana company yang tak berduit camni boleh dapat lesen penerbangan... bla bla.. nak cite lebih pun aku bukan orang aviation

No comments:

Post a Comment